Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt en de fysiotherapeut van de praktijk. De praktijk heeft met verschillende zorgverzekeraars contracten afgesloten. In deze gevallen kan de praktijk uw kosten direct bij de zorgverzekeraar declareren, indien u beschikt over een natura polis. (Kijkt u zelf goed na wat voor u van toepassing is). In alle andere gevallen ontvangt u zelf de nota en kunt u (voor zover uw zorgpolis dit toestaat) de kosten declareren bij uw zorgverzekeraar.
- U bent als patiënt onder alle omstandigheden zelf verantwoordelijk voor de volledige betaling van de gemaakte kosten.
- Afspraken dienen minimaal 24 uur voor de afgesproken datum/tijd afgezegd te worden, indien dit korter dan 24 uur van tevoren gebeurt ontvangt u een ‘no show’ nota. Deze kunt u niet bij uw zorgverzekeraar declareren.
- De betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien de betaling niet binnen 14 dagen is ontvangen, ontvangt u een herinneringsfactuur, die u per omgaande dient te voldoen. Indien hier wederom geen betaling volgt, ontvangt u een aanmaning met aankondiging van extra incassokosten. Deze dient u binnen 14 dagen te voldoen. Mocht dit onverhoopt niet gebeuren dan staat het Corpus Vitae vrij om zonder nadere ingebrekestelling, incassomaatregelen te nemen.
- De met incasso gemoeide kosten, waarmee ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt.
Oktober 2021
Klachten
Cliënten kunnen een klacht indienen over de geleverde fysiotherapeutische zorg, bejegening, dienstverlening of de organisatie van de praktijk. De praktijk houdt zich aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Informatie over procedure vindt u hier (https://defysiotherapeut.com/over-fysiotherapie/kwaliteit/). Een klachtenformulier kunt u hier downloaden.